Zoekmachine optimalisatie
De marktetingafdeling van een bedrijf heeft een grote verantwoordelijkheid. Een goede marketing zal klanten regelrecht naar jouw bedrijf leiden, want ze weten dat dit bedrijf precies heeft wat ze nodig hebben. Marketing heeft echter de laatste jaren behoorlijk wat veranderingen doorgemaakt. Een belangrijk deel speelt zich tegenwoordig namelijk af op internet. Dit valt niet altijd mee, want de concurrentie is immens. Hoe boks je hier tegenop? Zoekmachine optimalisatie is het antwoord op deze vraag en JG webmarketing is de specialist, die jou hier graag bij helpt. Vroeger kreeg je site een hoge ranking wanneer je SEO-teksten maar genoeg zoekwoorden bevatten. Er werd veel plagiaat gepleegd en er kwamen veel onleesbare teksten op het net. Tegenwoordig straft google deze methodes af. Goede SEO-teksten bevatten een nuttige en leesbare inhoud, hoewel zoekwoorden ook nog steeds een belangrijke rol spelen. Een keywordpercentage hoger dan 2,5% is echter af te raden, aangezien een hoger percentage de tekst minder prettig maakt om te lezen. Het is namelijk niet alleen belangrijk dat er bezoekers op je site komen, maar ook dat ze er op blijven.
Gebruik van trefwoorden voor een hogere ranking
Voordat je een tekst schrijft, is het belangrijk na te denken welke trefwoorden je zoekwoord optimalisatie gaan verbeteren. Je wilt namelijk niet alleen veel bezoekers trekken op je site, maar ook relevante bezoekers. Dit bereik je door de juiste trefwoorden te gebruiken. Wanneer je hoog op de ranking terecht wilt komen, kan het zijn dat je voor iets mindere populaire trefwoorden moet gaan, zodat er minder concurrentie is. Wanneer je je focust op zoekwoorden die veel gebruikt worden, is de kans groot dat je niet op de eerste zoekpagina terechtkomt. En er zijn maar weinig webgebruikers die verder scrollen naar de tweede pagina. Zorg er ook voor dat de trefwoorden goed verwerkt zijn in de tekst. Gebruik ze bijvoorbeeld in de meta-titel en meta-omschrijving. Een pagina kan worden opgedeeld in verschillende onderdelen. Google gaat er echter vanuit dat de belangrijkste content in de hoofdtekst staat. Gunstig is dus om de meeste zoekwoorden in de hoofdtekst te plaatsen. Dit zijn slechts een paar tips die kunnen helpen bij de zoekmachine optimalisatie. Wil je echt het verschil maken, dan is het belangrijk om deze marketingstrategie serieus onder handen te nemen. JG webmarketing, heeft de ervaring die jouw site een boost geven door de zoekmachine optimalisatie te verbeteren. Neem snel een kijkje op onze site!