Waarom het terughalen van gegevens lastig kan zijn

goed-crm-systeem

Iedereen kent het wel, er is een probleempje opgetreden bij bijvoorbeeld een bestelling bij een bedrijf. Dan moeten er natuurlijk gegevens terug worden gehaald, maar dit kan best nog eens lastig zijn aangezien bedrijven natuurlijk ontzettend veel gegevens in hun bezit hebben. Zeker als we het hebben over een groter bedrijf. Deze hebben natuurlijk honderden klanten per dag of week, en dan is het lastig om al deze gegevens goed en veilig op te slaan. En er dan ook nog eens voor zorgen dat ze gemakkelijk terug te vinden zijn als dit nodig is. Hiervoor zijn dingen zoals een CRM systeem de perfecte uitvinding. Op de vraag: “Wat is CRM?” geven wij graag een antwoord!

Combinatie tussen bescherming en gemak

Deze zorgen er namelijk voor dat alle gegevens op één plek terechtkomen, en dus makkelijk terug te vinden zijn. Maar ze zorgen er ook voor dat deze gegevens goed beschermd worden. De perfecte combinatie dus.Het is dus de kunst om de perfecte combinatie te vinden tussen de goede bescherming van gegevens en het juiste gemak om gegevens ook weer terug te kunnen halen. Dit is dus met CRM systemen perfect te behalen. Er moet echter wel afgevraagd worden waar de hoogste prioriteiten liggen.

Gegevens beschermen en opslaan

Het kan zijn dat de gegevens bijvoorbeeld totaal niet gevoelig zijn. Dan ligt de prioriteit misschien wat meer bij het gemakkelijk terug kunnen halen dan het echt beschermen van de gegevens. Als het echter ontzettend gevoelige informatie is, is het natuurlijk logisch dat deze absoluut niet kunnen uitlekken. In zo’n geval is het misschien beter om vooral te focussen op het beschermen van de gegevens, en wat van het gemak op te offeren. Op deze manier moet ieder bedrijf kijken wat het beste werkt, waar de klanten zich waarschijnlijk het fijnst bij voelen, en wat het beste past bij de soort gegevens waar het over gaat.