Een klantprofiel opstellen laat je doen

Een klantprofiel opstellen doe je om een beter overzicht te hebben van wie je doelgroep is, waar deze zich bevindt en wat de interesses zijn. Op basis van deze gegevens kun je doelgerichter te werk gaan voor het opstellen van je strategieën en het creëren van klantgerichte marketingcampagnes. Een klantprofiel opstellen is een secuur taakje en kun je soms beter uit laten besteden om tijd te besparen en fouten te voorkomen. Je kunt voor het klantprofiel laten opstellen gebruik maken van de kennis en ervaring van dbf, die ervoor zorgt dat je gegevens gerangschikt zijn en op een overzichtelijke manier worden aangeboden waardoor je meteen kan zien wat de trends zijn. 

Hoe gaat dbf aan de slag?

Om een goed klantprofiel op te stellen heeft dbf zoveel mogelijk data nodig. Alle belangrijke data, zoals de demografische gegevens, de aankoopgeschiedenis en overige contactgegevens, worden overgedragen en gebruikt om te analyseren. Deze gegevens komen uit verschillende bronnen, zoals de gegevens die je klanten in de webshop achterlaten, het CRM systeem achter je website en Google Analytics. Alle gegevens worden gefilterd op wat nuttig is en wat niet. Alle belangrijke gegevens worden verwerkt en hieruit worden verbanden getrokken, waar je dan samen met dbf verdere acties op kan baseren. Wanneer je klantprofiel opgesteld is, kun je op basis van deze gegevens gerichte campagnes opstellen die meer de focus leggen op wat je doelgroep ook echt wilt. Hiermee verhoog je je klantbinding en dat er vaker aankopen bij je gedaan worden. Je opbrengsten kunnen daardoor ook kenbaar stijgen. 

Je klantprofiel opstellen is nooit af. Je klantbestand verandert met de tijd en zo ook je klantprofiel. Daarom onderhoudt dbf je klantprofiel en zorgt ervoor dat je klantprofiel relevant blijft, zodat je campagnes gericht blijven. Klantprofielen zijn belangrijk om je klanten echt jóuw klanten te maken, laat je klantprofiel daarom opstellen door dbf om dit profiel optimaal te krijgen.